MonoGame – powrót do XNA?

Jakiś czas temu spędziłem sporo czasu pracując na frameworku XNA. Jest (była) to technologia firmy Microsoft stworzona w celu ułatwienia procesu tworzenia gier na platformę Windows, Windows Phone oraz Xbox 360. Jak to rzadko bywa z produktami tej firmy, ten akurat wspominam bardzo dobrze i dosyć łatwo przyszło mi działać z jego użyciem. Potem z różnych powodów nie miałem okazji wrócić do niego, a po drodze Microsoft porzucił jego rozwój.

W międzyczasie obiło mi się o uszy, że społeczność związana z tym silnikiem postanowiła nie pozwolić mu umrzeć i powstał projekt typu open-source o nazwie MonoGame, który ma być wiernie zbliżoną implementacją. Fakt, działo się to już kilka dobrych lat temu (2009-2010), ale MonoGame ma się nadal dobrze i ostatnio postanowiłem przyjrzeć się mu, jako dawny użytkownika XNA.

MonoGame jest dostępne w pakiecie Visual Studio, ale moja obecna wersja wymagała doinstalowania kilku składników.

monogame_1_1

Zainstalowanie tego umożliwia nam utworzenie projektu z kategorii MonoGame.

monogame_1_2

Jeszcze więcej składników…

monogame_1_3

monogame_1_4

Jako, że wybrałem projekt na Androida, musiałem doinstalować również Java Development Kit i Androidk SDK. 

W moim przypadku udało się zainstalować cały pakiet bez dziwnych problemów. Moja pusta gra na androida kompiluje się, ale nie odpala, ponieważ nie mam zainstalowanego żadnego emulatora. Ale o tym następnym razem.