MonoGame #4 – Pierwsze podejście do interfejsu użytkownika

Po niewinnych zabawach z rysowaniem na ekranie postanowiłem zabrać się za narysowanie kilku pomocnych przy procesie tworzenia przycisków czy informacji wypisywanych na ekranie.

Dobrze pamiętam, że nigdy w XNA nie było to takie oczywiste, więc ostatnia grą nad którą pracowałem kilka lat temu posiadała dość sztuczny, wpisany na stałe w kod, minimalistyczny interfejs użytkownika. Nie trzeba wspominać, że był tworzony ze sprite’ów z wpisanymi z palca pozycjami i rozmiarem, no i z tekstu. Piękne czasy! Nieco później, podobnie jak z resztą jeszcze kilka dni temu, bylem przekonany, że musi istnieć gotowe rozwiązanie, pewnego rodzaju biblioteka, która wspomaga nas w tworzeniu interfejsu użytkownika pracując z MonoGame.

Przejrzałem więc popularne wyniki wyszukiwania na ten temat. Ku mojemu zdziwieniu, po kilku godzinach poszukiwań nie udało mi się utworzyć ani jednego kawałka UI!

Na przestrzeni lat pośród społeczności powstało mnóstwo bibliotek i frameworków. Wiele z nich wygląda na porzucone projekty, mimo to wypróbowałem kilka(naście) z nich. Te, które w ogóle dało się skompilować albo nie działały, albo powodowały błędy. Jeden projekt działał i narysował mi przykładowy interfejs, ale całość działała tak wolno, że zwyczajnie dałem sobie spokój.

Nadal wierze, że jest tam gdzieś chociaż jeden porządny projekt na potrzeby UI (może nawet nie być darmowy), ale znudziło mi się. Na potrzeby swojego projektu postaram się napisać coś własnego, w miarę prostego. Jeżeli znasz coś godnego polecenia, co rzeczywiście działa, daj znać gdyż z pewnością coś pominąłem podczas moich krótkich poszukiwań.